Mamy dla Ciebie świetną wiadomość – Steam doprecyzowuje zasady reklam – są już zaktualizowane! Dzięki nowym wytycznym możesz spać spokojnie, bo nie musisz się już martwić, że w ulubionych tytułach pojawią się natarczywe, mobilne rozwiązania, które psują zabawę.

Co doprecyzowano w zasadach Steam?
Steam stawia na jakość rozgrywki. Co można, a co nie odnośnie zawartych reklam w grach:
- Żadnych reklam w grach!
Jeśli gra ma wbudowany odtwarzacz spotów wideo, wyświetla reklamy graficzne w trakcie rozgrywki lub wiąże klikanie reklam z bonusami, to taka produkcja nie trafi na Steam. - Lokowanie produktu nadal OK!
Możesz spotkać autentyczne marki – od fajnych ubrań po licencjonowaną elektronikę. To nie wpływa na rozgrywkę, więc jest całkowicie dozwolone lokowanie produktów i promocje krzyżowe. - Reklamy na Steam? Tylko te kupowane przez wydawców!
Wydawcy mogą wykupić reklamy promujące stronę gry lub informujące o rabatach.
Lokowanie produktu to po prostu umieszczanie w grze wirtualnych obiektów z logo, motywami czy charakterystycznymi cechami innej, często znanej marki. Na przykład, w grach wyścigowych możesz zobaczyć autentyczne modele samochodów. I nie bez powodu twórcy chwalą się licencjonowanymi markami – żeby używać zarejestrowanych znaków towarowych, trzeba mieć oficjalną, pisemną zgodę, a to zawsze wiąże się z dodatkowymi kosztami.
Z kolei promocje krzyżowe to działania, dzięki którym różne produkty wzajemnie się promują. Weźmy na przykład MMO, gdzie możesz zdobyć skiny lub stroje inspirowane realną kolekcją ubrań albo wziąć udział w specjalnym evencie opartym na motywach danej marki. W skrócie, te akcje łączą produkty z różnych dziedzin, tworząc ciekawe dodatki w grze.
Steam doprecyzowuje zasady reklam – Co to oznacza na wydawców gier?
Pamiętaj, że takie umowy dotyczą zarówno produktów dostępnych na Steam, jak i poza nim. Ważne jest, żeby korzystanie z promowanej usługi nie wiązało się z żadnymi dodatkowymi kosztami dla Ciebie. Dzięki temu możesz cieszyć się grą bez niespodziewanych wydatków.
Na przykład zabronione jest zmuszanie graczy do interakcji z reklamami, żeby dodatkowo zarabiać. Na przykład, blokowanie dalszego postępu w grze, spowalnianie progresu albo oferowanie bonusów – takich jak złoto czy waluta premium – w zamian za obejrzenie klipu – takie coś jest zakazane!
W ostatnim czasie na Steamie pojawiło się wiele gier, które tak na prawdę z rozrywką nie mają wiele wspólnego. Przykładowo, są to tytuły, których głównym celem jest zarabianie (pośrednie) poprzez zdobywanie wirtualnych przedmiotów i ich zbywanie. Takie praktyki również będą zakazane.
Dodatkowo, to nie tylko kwestia graczy – Valve jasno mówi, że deweloperzy też nie mogą pobierać dodatkowych opłat za dostęp do funkcji Steam względem innych twórców.
Dlaczego to jest tak ważne dla graczy?
W ostatnich latach granice między grami mobilnymi a stacjonarnymi coraz bardziej się zacierają. Tytuły takie jak Genshin Impact, Fortnite, Zenless Zone Zero, Roblox czy Infinite Nikki są projektowane z myślą o obu platformach. To super, bo możesz zacząć grać na konsoli czy PC, a potem przejść na telefon – ale niestety niektóre z mobilnych rozwiązań, jak natrętne reklamy, zaczęły przenikać do wersji na komputery.
Steam doskonale wie, jak ważna jest czysta i komfortowa rozgrywka. Dlatego Valve postanowiło wyznaczyć nowe standardy, eliminując te niechciane praktyki. Dzięki temu możesz cieszyć się grą bez niepotrzebnych zakłóceń, co jest szczególnie ważne, gdy stawiamy na pełną immersję!
Podsumowanie: Steam doprecyzowuje zasady reklam
Steam raz jeszcze pokazuje, że rozumie potrzeby graczy. Dzięki temu, że właściciele platformy nie muszą gonić za zyskiem (i nie są na giełdzie), mogą stawiać na standardy, które naprawdę robią różnicę. Inne platformy mogą próbować, ale żaden konkurent nie ma szans, by dorównać Steamowi.
Masz już dość irytujących reklam podczas gry? To świetnie – teraz możesz grać spokojnie, wiedząc, że Steam dba o Twoje doświadczenie. Przekonaj się sam i zanurz się w świecie czystej rozgrywki!
Do zobaczenia na Steam!
Aktualne zasady Steam odnośnie reklam w grach można sprawdzić na stronie: https://partner.steamgames.com/doc/marketing/advertising
Sprawdź również nasz wpis dotyczący wsparcia Steam dla Windows: kliknij tutaj